مهندسیIT

مهندسیIT

مهندسیIT

مهندسیIT

موتور جستجوی a9








شرکت "آمازون" نگارش جدیدی ازموتور جستجوی  "ای9"   خود راه اندازی کرده است که برخی از ویژگی های موجود در نگارش قبلی از آن حذف و بسیار ساده تر از گذشته شده است.

پیش از این، موضوعات جستجو شده هرکاربر و نتایج جستجوهای او را ثبت کرده و برای استفاده کاربر در آینده نگهداری می کرد که این قابلیت هم اکنون از این موتور جستجوی حذف شده است

ادامه مطلب ...

وب 2 و معرفی استانداردهای طراحی

با افزایش کاربرد های وب، طراحان وب روش های جدیدی را در ایجاد وب سایتها به کار بستند که باعث راحت تر شدن دسترسی به داده ها برای کاربر و مشارکت کاربر در ایجاد داده ها میشود. نمونه بسیار روشنی از این سایت ها Wikipedia است که توسط کاربرانش گسترش پیدا میکند و مدیران این سایت فقط محیطی را برای استفاده از توانایی های کاربران فراهم میکنند.

ادامه مطلب ...

آشنایی با تکنولوژی های SAN و NAS

 تکنولوژیSAN چیست ؟

SAN مخفف Storage Area Network است. SAN تکنولوژی منحصر به فردی است که مجموعه ای از سرورها را پوشش می دهد. در این تکنولوژی فضای Hosting منحصر به یک سرور نخواهد بود و اطلاعات روی Hard Drive های داخلی سرور ذخیره نمی شوند، بلکه این فضای ذخیره سازی در خارج از سرور ورودی یک شبکه ذخیره اطلاعات قرار می گیرد. این تکنولوژی علاوه بر اینکه به سادگی قابلیت گسترش فضا و پهنای باند مصرفی را ایجاد می کند به دلیل استفاده از سرورهای مختلف که شبکه ذخیره داده ها را کنترل می کنند امکان استفاده از سرویسهای ناهمگن را در یک Plan واحد امکانپذیر می سازد.Hosting نیاز امروز کاربران اینترنتی به فضاهای بزرگتر و سرویسهای پیچیده تر SAN را به عنوان یکی از جدید ترین تکنولوژی های مطرح ساخته است.

ادامه مطلب ...

Citrix

همواره برقراری ارتباط بین شرکتها و شعباتشان در مکانهای جغرافیایی دور از هم جهت استفاده از نرم افزارهای یکپارچه مورد نیاز با سرعت کنونی اینترنت معضلاتی را بوجود آورده است به ویژه اگر بین این دفاتر عدم یکپارچگی بین سیستم عامل های مختلف  نیز وجود داشته باشد .

ادامه مطلب ...