مهندسیIT

مهندسیIT

مهندسیIT

مهندسیIT

موتور جستجوی a9








شرکت "آمازون" نگارش جدیدی ازموتور جستجوی  "ای9"   خود راه اندازی کرده است که برخی از ویژگی های موجود در نگارش قبلی از آن حذف و بسیار ساده تر از گذشته شده است.

پیش از این، موضوعات جستجو شده هرکاربر و نتایج جستجوهای او را ثبت کرده و برای استفاده کاربر در آینده نگهداری می کرد که این قابلیت هم اکنون از این موتور جستجوی حذف شده است

این موتور جستجو همچنین در گذشته تصاویر مناطق مختلف تمامی خیابانهای 20شهر بزرگ آمریکا را به کاربران ارائه می داد که هم اکنون این قابلیت نیز از آن حذف گشته است .
شرکت "آمازون" به علاوه پیش از این یک نوار ابزار
tool barرا نیز ویژه نصب روی مرورگرهای اینترتی عرضه می کرد که ارائه این نوارابزار نیز از برنامه کاری "آمازون" کنار گذاشته شده است. "درو هردنر" سخنگوی "آمازون" اعلام کرد این شرکت در حال تغییر سیاستها و اولویتهای خود به جهتی است که بیشترین استفاده را برای کاربران داشته باشد و کارشناسان این شرکت در حال تلاش برای بهبود کیفیت اطلاعات استخراج شده ازاینترنت توسط " ای 9 " برای کاربران هستند وی همچنین اعلام کرد هنوز مشخص نیست که "آمازون" با برخی فن آوری هایی که ازموتور جستجوی خود حذف کرده چه خواهد کرد .

شرکت "آمازون" در کنار حذف برخی ویژگی های "ای9"   ظاهر آن را نیز تغییرداده به طوری که هم اکنون تمامی نتایج هر جستجو به جای به نمایش در آمدن در صفحات مختلف، در یک صفحه و زیر هم نمایش داده می شوند .

درحالی که "آمازون" با وب سایت خرید وفروش اینترنتی خود یکی از موفق ترین شرکت های اینترنتی محسوب می شود، موتور جستجوی "ای 9" این شرکت هیچ گاه نتوانست در مقایسه با موتورهای جستجویی نظیر "گوگل" و "یاهو" به موفقیت دست یابد .

"ای9" در فهرست پرکاربرترین موتورهای جستجو  قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد